Neexistuje lepší pocit, ako zobudiť sa v čistom a upratanom dome a vrátiť sa doň po náročnom dni strávenom v práci. Avšak, pre väčšinu ľudí je upratovanie obrovskou príťažou a nie príliš zábavnou aktivitou. Aj preto si mnoho z nás radšej najme profesionálnu upratovaciu službu.
Čo však počas dní, kedy túto možnosť nemáme práve po ruke? Ako môžeme upratovanie zmeniť na zvyk? Toto je 5 návykov, ktoré zaberajú minimum času, ale ponúkajú obrovskú odmenu v podobe čistého a uprataného domu.
Upratovanie počas varenia
Ako keby už aj varenie samo o sebe nebolo dostatočne veľkou záťažou. Navyše, musíme po sebe kuchyňu ešte aj upratať! Čakáte, kým sa jedlo uvarí alebo upečie? Neotáľajte a začnite upratovať použité a špinavé riady. Ak si vypestujete zvyk upratovať počas varenia, ste doslova za vodou.
Vybrali ste špenát z chladničky a dali ho do misky? Odložte zbytok do vrecka a vložte ho naspäť do chladničky. Možno vás zarazí fakt, že aj keď je to pre niekoho samozrejmosť, mnoho domácich kuchárov tento zvyk nemá. Aj varenie sa vám bude zdať zábavnejšie!
Očistite povrchy
Všetci máme v našom dome radi čisté a otvorené priestory. Preto sa skúste vytvoriť si zvyk upratovať všetky povrchy vo vašej domácnosti. Najmä pred večerným spánkom, alebo keď odchádzate z domu. Prečo práve vtedy? Ak sa ráno zobudíte v čistom alebo sa vrátite po dlhom dni domov, nebudete sa musieť namáhať a upratovať všetok ten neporiadok. Začnite vaše ráno sviežo a ukončte váš deň relaxom miesto nepríjemného upratovania.
Nájdite predmetom stále miesto
Všetci chceme niekam patriť. A s našimi vecami je to rovnako. Nájdite každému jednému predmetu vo vašej domácnosti jeho stále miesto. Kedykoľvek si niečo prinesiete domov alebo si niečo kúpite, nájdite tomuto predmetu jeho vlastný priestor. Bude tak pre vás oveľa jednoduchšie vrátiť ho po použití na stále miesto a vždy budete vedieť, kde ho máte vrátiť. Vyhnete sa tak opakovanej organizácii vecí vo vašej domácnosti.
Triedenie pošty
Nič opticky nevytvára toľko neporiadku ako celý zväzok papierov či prijatej pošty. Preto by ste si mali všetky dokumenty triediť v deň ako prekročia prah vašej domácnosti. Alebo aspoň čo najskôr, ako to bude možné. Všetky zbytočnosti recyklujte a všetky potrebné papiere uchovajte do vopred označených zakladačov.
Každé dva-tri mesiace si ich opätovne skontrolujte a vyraďte z nich všetko nepotrebné, aby ste zase mali miesto na nové. Malá rada na záver? Zabudnite na print a nechajte si všetko, čo sa len dá posielať elektronicky. Avšak, nezabúdajte, že aj e-maily musíme z času na čas pretriediť. A na schránku si umiestnite odkaz „Nevhadzovať reklamné materiály“.
Neváhajte!
Teraz je na čase spýtať sa samého seba: „Zaberie mi to menej ako 5 minút?“ Je jedno, či ide o zametanie, organizáciu, vysávanie či utieranie prachu. Ak je vaša odpoveď ÁNO, mali by ste urobiť hneď teraz. Neváhajte a načakajte, kým sa to všetko spraví samo. Čím dlhšie budete čakať, tým zložitejšiu činnosť pre vás dodatočné upratovanie bude predstavovať.
Ak si však na myslíte, že vám daná činnosť bude trvať o niečo dlhšie, rozdeľte si ich na niekoľko menších činností. Nemusíte zmývať celú domácnosť naraz. Rozdeľte si ich po miestnostiach. Postupne si vypracujete zvyk danú činnosť vykonávať a po určitom čase bude pre vás stále menšou výzvou.